Tjärsön och nyboda

När jag gick på gymnasiet gick jag på Didaktus i Jakobsberg! De finns 3 didaktusskolor och varje år har dom något så töntigt som "didaktuskampen". Typ skolorna spelar mot varandra i massa olika grenar och så! Jag åkte med min syster (som går i den klassen jag gick i förut) till tjärsön för att glida runt och träffa folk å bara vara där! De va väl trevligt! Lite kefft väder men inget regn iaf! Isak va väldigt populär bland alla alla, folk jag inte ens känner från skolan! Men han trivs som bäst när de är massa människor runt han som bara snackar med såååå töntiga röster! Han trivs med alla! Bilal tog tillfället i akt att flirta till sig tjejer med honom! "barntricket" är bättre än hund-tricket!

Senare skulle vi tillbaka till min gammla skola! Vi va en liten skola. Vi va ett litet gäng tjejer och några lärare och någon killgrupp fanns där också! Vi va fyra stycken i den gruppen på... 6?... tjejer när jag gick där som har fått barn! Våran rektor Lillemor där ska nu sluta efter att ha jobbat där i alla alla år! Min storebror gick i den skolan, han är väl 22 nu! Sen gick min syster där. Sen gick jag där! Så jag har någon aldeles speciell kontakt med henne eftersom  jag kännt henne sen jag va barn! Hon va en bra rektor, men också suverän kompis och ledare för skolan! Nu skulle dom ha någon slags överaskningsfest för henne på skolan så jag och två av tjejerna med bäbbs och min syster kom dit med lite blommor och så! Kändes lite sorgligt att hon faktist inte ska va kvar, men så är de!

Igår va alltså en ganska händelserik dag för Isak! Mycket folk och mycket intryck! OCH HAN ÄLSKAR DE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0